Vegetargryte

Vegetargryte
Stemmer: 0
Rating: 0
Deg:
Rate this recipe!
Skriv ut
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Porsjoner
4
Porsjoner
4
Vegetargryte
Stemmer: 0
Rating: 0
Deg:
Rate this recipe!
Skriv ut
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Porsjoner
4
Porsjoner
4
Ingredienser
Porsjoner:
Enheter:
Instruksjoner
  1. Varm oljen i en stor teflonpanne. Legg i løken og stek forsiktig i 5 - 10 minutter til det er mykt.
  2. Ha i hvitløk, krydder, tørket timian, gulrøtter, selleri og paprika og stek i 5 minutter.
  3. Ha i tomater, kraft, squash og fersk timian og kok i 20 - 25 minutter.
  4. Ta ut timianstråene. Rør i linser og la det surre en stund.
  5. Server med villris, hvit basmati ris, potetmos eller quinoa.
Del denne oppskriften

Bønnesalat

Bønnesalat
Stemmer: 0
Rating: 0
Deg:
Rate this recipe!
Skriv ut
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Opplysningskontoret for frukt og grønt, sier bl.a dette om bønner Bønner har både lavt energi - og fettinnhold, samt et høyt innhold av protein som bidrar til vekst i muskelmasse. I tillegg er bønner en kilde til folat som bidrar til å redusere tretthet og utmattelse. Bønner har også et høyt kostfiberinnhold, som er gunstig for fordøyelsen.
Porsjoner
6 porsjoner
Porsjoner
6 porsjoner
Bønnesalat
Stemmer: 0
Rating: 0
Deg:
Rate this recipe!
Skriv ut
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Opplysningskontoret for frukt og grønt, sier bl.a dette om bønner Bønner har både lavt energi - og fettinnhold, samt et høyt innhold av protein som bidrar til vekst i muskelmasse. I tillegg er bønner en kilde til folat som bidrar til å redusere tretthet og utmattelse. Bønner har også et høyt kostfiberinnhold, som er gunstig for fordøyelsen.
Porsjoner
6 porsjoner
Porsjoner
6 porsjoner
Ingredienser
Salat
Porsjoner: porsjoner
Enheter:
Instruksjoner
  1. Ha alle salatingrediensene i en bolle og bland godt. Bland dressingingrediensene i en separat bolle.
  2. Hell dressingen over salaten, krydret godt med salt og pepper og bland.
Del denne oppskriften

Nøttestek med spicy tomatsaus

Nøttestek
Stemmer: 0
Rating: 0
Deg:
Rate this recipe!
Skriv ut
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Nøttestek
Stemmer: 0
Rating: 0
Deg:
Rate this recipe!
Skriv ut
Add to Shopping List
This recipe is in your Shopping List
Ingredienser
Porsjoner:
Enheter:
Instruksjoner
  1. Varm ovnen til 180ºC
  2. Smør en 1-liters form med litt smør, kle deretter med matpapir.
  3. Kok quinoa i henhold til pakningsinstruksjonene, og sett til side for å avkjøles.
  4. Del squashen, og hakk kjøttet i grove 1cm biter (du trenger ikke å skrelle den).
  5. Skrell og grovhakk løkene. Ta av skallet og finhakk hvitløk i skiver,
  6. Rens og grovkutt selleri.
  7. Ha 2 ss olivenolje i en stor stekepanne over en middels varme, legg deretter i de hakkede grønnsakene og oppdelte kastanjer. Plukk av rosmarinbladene, kast stenglene og rør godt.
  8. Tilsett cayenne, paprika og oregano. Krydre med havsalt og sort pepper, rør godt, og senk varmen til middels lav. Kok i ca 15 minutter, eller til det er mykt.
  9. Kutt opp soppen og ha i pannen i de siste 5 minuttene av steketiden.
  10. Ta av pannen av varmen, rør i smøret og ha i raspet skall av en halv sitron.
  11. Hell blandingen i en stor bolle, rør deretter i avkjølt quinoa, brødkrumme, tørket frukt og nøtter (kutt gjerne opp noen av de større nøtter hvis du foretrekker mindre grov konsistens).Ha i eggene, og rør alt godt sammen. Hell blandingen i smurt formen, sett formen i ovnen i 45 til 50 minutter, eller til den er gjennomstekt.
Spicy tomatsaus
  1. Sett en stekepanne på middels lav varme. Prikk chiliene og ha i pannen sammen med litt olivenolje og kanelstangen.
  2. Skrell og kutt skiver av hvitløk, skrell og skjær løkene i 8 biter, legg dem deretter pannen. Plukk av det meste av timianbladerne spar noen kvister.
  3. Hell i plommetomatene og + en boks med vann, rør godt og knus tomater med baksiden av en skje. Krydre med salt og rør i balsamicoeddiken, og la det koke opp. Reduser varmen og kok i ca 20 minutter, eller til den er tykkere og har blitt redusert litt. Når salsaen er klar, ta 1 chili ut av pannen, og del den forsiktig, ta ut frøene, kutt den i biter og ha den tilbake i pannen. Hvis salsaen er for tykk, kan den blandes med litt vann.
  4. Ta ut nøttesteken av ovnen, hvelv den forsiktig ut, og ta av det matpapiret. Legg steken i en form med sausen. Rasp osten på toppen og ha den tilbake i ovnen i 10 min til 15 min eller til det er boblende og gyldent. Det smaker godt med potetmos og sesongens grønnsaker.
Notater

Det er et illustrasjonsbilde som jeg har lånt.

Del denne oppskriften